Το παντελόνι δεν κουμπώνει, η ζώνη σε σφίγγει, το μαγιό σου φαίνεται στενό.

Αισθάνεσαι σαν να έχεις καταπιεί όλο τον αέρα που βρίσκεται γύρω σου με αποτέλεσμα η κοιλιά σου να είναι πρησμένη σαν μπαλόνι. Τι φταίει;

  • Tο πρώτο βήμα είναι να αποφεύγεις τις τροφές που επιδεινώνουν το φούσκωμα, μέχρις ότου αυτό υποχωρήσει. Αν και οι τροφές αυτές δεν είναι οι ίδιες για όλους, υπάρχουν μερικοί «συνήθεις ύποπτοι», όπως π.χ. η ντομάτα, τα όσπρια, το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα κρεμμύδια, τα χόρτα και τα άγουρα φρούτα. Επίσης, καλό είναι να μην τρώμε μεγάλα και λιπαρά γεύματα, να πίνουμε ελάχιστο νερό κατά τη διάρκεια του φαγητού και να περιορίσουμε τα αναψυκτικά, εφόσον έχουμε διαπιστώσει ότι μας ενοχλούν.
  • Επιπλέον, καλό είναι να αλλάξουμε ορισμένες συνήθειες εξαιτίας των οποίων καταπίνουμε αέρα, όπως το να τρώμε λαίμαργα, να μασάμε τσίχλα ή ακόμα και να καπνίζουμε.
  • Ίσως ακόμη χρειαστεί να περιορίσουμε την κατανάλωση καφέ, αλκοόλ, ακόμη και του γάλακτος, εάν έχουμε παρατηρήσει ότι εντείνει το πρήξιμο της κοιλιάς .
  • Όσον αφορά τις φυτικές ίνες (φρέσκα φρούτα, ωμά λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης), φαίνεται ότι είναι ωφέλιμες στις φάσεις της δυσκοιλιότητας, αλλά όχι και στις περιόδους της διάρροιας. Ωστόσο, υπάρχουν μελέτες που τις συσχετίζουν με τη συνολική βελτίωση των συμπτωμάτων του ευερέθιστου εντέρου (συμπεριλαμβανομένης της δυσκοιλιότητας και της διάρροιας). Δεδομένου όμως ότι κάθε περίπτωση εξατομικεύεται, εσύ τελικά θα κρίνεις αν οι φυτικές ίνες σε βοηθούν ή όχι. Σε περίπτωση που σε ενοχλούν, τότε τα καλοβρασμένα λαχανικά και οι κομπόστες φρούτων αποτελούν εναλλακτική λύση.

Πώς να ξεφουσκώσεις

  • Το μυστικό είναι να «ενεργοποιήσεις» σταδιακά το πεπτικό σου σύστημα εντάσσοντας στο διαιτολόγιό σου τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως τα δημητριακά πρωινού και τα μακαρόνια ολικής άλεσης, το αναποφλοίωτο ρύζι, τα φρέσκα φρούτα με τη φλούδα τους, καθώς και τα αποξηραμένα -που έχουν ήπια καθαρτική δράση- και τα ωμά λαχανικά. Από τους «πρωταγωνιστές» των τροφίμων -όσον αφορά την περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες- είναι ο λιναρόσπορος, τα καρότα, οι αγκινάρες, το λάχανο, τα ακτινίδια, τα αποξηραμένα δαμάσκηνα και το πίτουρο βρόμης. Επιπλέον, να πίνεις νερό, το οποίο βοηθά τις φυτικές ίνες να δράσουν αποτελεσματικά στο έντερο.
  •  Προσπάθησε επίσης, να περπατάς ζωηρά για 20΄ καθημερινά και να μην αγνοείς τα… μηνύματα του εντέρου σου επειδή, για παράδειγμα, βιάζεσαι ή δεν είσαι σπίτι.
  • Όσοι αθλούνται, ταλαιπωρούνται ελάχιστα από πεπτικές ενοχλήσεις .

Του κύκλου τα γυρίσματα
Μήπως πλησιάζουν οι «δύσκολες μέρες»; Εάν ναι, τότε ίσως αυτή να είναι η αιτία για τη φουσκωμένη σου κοιλιά, αλλά και για το γενικότερο πρήξιμο στο στήθος και τα πόδια. Καθώς πλησιάζει η μέρα της περιόδου, αυξάνονται τα επίπεδα της προγεστερόνης, μιας ορμόνης που κυριαρχεί στο δεύτερο μισό του γυναικείου κύκλου και η οποία είναι υπεύθυνη για την τάση του οργανισμού να κατακρατά υγρά.

Συνέχισε  να πίνεις καθημερινά νερό, το οποίο θα βοηθήσει τον οργανισμό σου να αποβάλλει τα περιττά υγρά – όσο κι αν αυτό σου φαίνεται παράξενο. Παράλληλα, απομακρύνσου από οτιδήποτε αλμυρό, επειδή το αλάτι προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη κατακράτηση υγρών.

Με μία ματιά οι τροφές που σe φουσκώνουν 
Τα όσπρια, το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα κρεμμύδια, τα χόρτα, τα άγουρα φρούτα, η ντομάτα, οι πράσινες σαλάτες, το γάλα κ.ά.

Για την καλύτερη λειτουργία της πέψης, συνιστάται να αποφεύγουμε τα τηγανητά και τα πολύ ζεστά φαγητά, καθώς και τα πολλά καρυκεύματα.

 

πηγή: vita.gr